Zarządzanie aktywami przedsiębiorstwa

System do zarządzania aktywami przedsiębiorstwa ma na celu maksymalizować wykorzystanie zasobów i wydłużać okres ich przydatności.

System EAM (Enterprise Asset Management) jest to narzędzie do zarządzania aktywami przedsiębiorstwa. Jego zadaniem jest maksymalizowanie wykorzystania zasobów i wydłużenia okresu ich przydatności. Umożliwia zarządzanie: środkami trwałymi, wyposażeniem pracowników, stanem technicznym infrastruktury firmy oraz sprzętu informatycznego i sieciowego, flotą pojazdów, wyposażeniem biurowym, częściami zamiennymi.

Jaka jest różnica między
ERP a EAM?

System ERP przydaje się w przypadku kompleksowej obsługi procesów w firmie. Natomiast oprogramowanie do zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa sprawdza się jedynie w przypadku ewidencji majątku i zarządzania procesami pracami serwisowymi.

Do zarządzania majątkiem w systemie ERP służą:

Funkcjonalność systemu EAM skupia się na elastycznym zarządzaniu majątkiem i generowaniu oszczędności. Ma możliwość wymiany danych z oprogramowaniem klasy ERP. Rozwiązanie znajduje zastosowanie w branży budowlanej, transporcie, logistyce czy handlu. Najczęściej jest wdrażane w średnich i dużych firmach, które mają odpowiednią ilość funduszy, którą są w stanie zainwestować w koszt wdrożenia i utrzymania systemu.

Korzyści systemu EAM

Czasami może być tak, że sam system ERP nie wystarcza, wtedy należy wdrożyć funkcjonalność EAM. Na rynku są dostępne zarówno uzupełniające moduły EAM do programu klasy ERP, ale też jest możliwość dobrania oddzielnego systemu, który będzie odpowiadał za zarządzanie majątkiem firmy. Przy wyborze odpowiedniego rozwiązania warto zwrócić uwagę na: funkcjonalność, koszt zarządzania zmianą, pakiet ERP, koszt licencji, koszt dostosowania systemu do potrzeb przedsiębiorstwa czy koszt integracji z innymi systemami.

Samo narzędzie EAM zawiera bardzo dużo korzyści, które powinny też pomóc w ostatecznej decyzji, czy warto wdrażać je do swojej firmy. System do zarządzania aktywami przedsiębiorstwa charakteryzuje się takimi zaletami jak:

Udostępnij!

Zobacz też

Jak działa Pulpit Pracownika w enova365?
Jak działa Pulpit Pracownika w enova365?

Codzienna obsługa spraw kadrowych nie musi już angażować działu HR. Dzięki Pulpitowi Pracownika w enova365 pracownicy samodzielnie zarządzają swoimi wnioskami, danymi i dokumentami. To prosty sposób na oszczędność czasu, przejrzystą komunikację i większą satysfakcję zespołu – wszystko w ramach jednego, nowoczesnego systemu ERP.